Vegetariskt middagstips



Jag älskar att laga mat och jag älskar när det inte tar för lång tid. Eftersom jag vet att fler än jag inte har tid att stå i timmar att laga mat kommer här ett tips på en näringsrik måltid som inte tar allt för lång tid; Vegetarisk Chili con carne! Eftersom quornfärs är en aning dyrare än köttfärs så passar det utmärkt till den här rätten eftersom man har i så mycket mer än bara färs.

Det du behöver är:
  • Quornfärs
  • Röd lök
  • Paprika (gärna olika färger)
  • Massa chilipulver + lite cayenne
  • Kidneybönor
  • Krossade tomater

Stek löken och färsen tills det får lite färg. I med paprika + kryddor. Krossade tomater och sist bönorna, man vill ju inte att dom ska bli mjöliga. Bara smaka av med kryddor (brukar hälla i lite av varje) så att du får en smak som passar dig. Servera med pasta eller ris, för extra näring; värm lite frysta grönsaker. Tar ungefär 5 min att förbereda och 20-25 att laga till. Och du har en måltid full av protein, lite fett och massor med näring!

See you!

Kommentarer
Postat av: ERIK

SVAR: 10 fiilmer i veckan ;o shiet! ;D

2009-01-07 @ 13:48:30
URL: http://eerikandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (orka bry sig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0